Geschiedenis van Adhibeo
Onze reis
Groei gaat nooit in een rechte lijn. Soms gaat het boven verwachting goed, maar soms ook flink mis. Zo ook bij de Adhibeo Groep. Maar altijd bleef onze overtuiging: als je met de juiste mensen aan boord de goede dingen doet, kun je alles bouwen. Dit is onze reis.

“Ik begin Ingenion met één grote droom: jonge mensen laten groeien door hen projecten te laten draaien in verschillende vakgebieden. Het eerste jaar gaat heel snel en we groeien als kool. Leuk weetje: Ingenion betekent talent in het Latijn.”

“De internetbubbel knapt en ik ga finaal onderuit. Opnieuw beginnen, dat is de enige optie. We gaan door met z’n drietjes, maar met een andere insteek: niet meer ontwikkeling van talent als vertrekpunt, maar eerst zorgen voor een gezonde bedrijfsvoering.”

“Bij een grote onderwijsinstelling krijg ik een fantastische opdracht waar ik van alles moet regelen: van ICT tot huisvesting en inkoop. Hier voel ik weer waarom ik dit werk zo mooi vind. Hier ontstaat de basis voor wat later de Adhibeo Groep wordt.”

“Mijn zoon Jip wil iets doen voor een goed doel en besluit chocoladeletters te verkopen voor War Child. Het loopt een beetje uit de hand, want het groeit uit tot een jaarlijkse actie waarmee we uiteindelijk in 9 jaar € 300.000 ophalen voor War Child. Het is en blijft de actie van Jip natuurlijk, maar ieder jaar coördineren een van onze talenten de uitvoering. In een korte tijd leren ze alles over inkoop, verkoop, logistiek, klantcontact en financiële afhandeling. Een fantastisch project én leerervaring voor elk nieuw talent.”

“Langzaam verschuift de focus van dienstverlening op ICT-gebied naar inkoop voor het primair onderwijs en ik neem voor het eerst in jaren weer een nieuwe collega aan.”

“Het is tijd voor een eigen plek en ik huur een kamer in het Campus Business Center in Hengelo.”

“Door een grote zorgorganisatie word ik ingehuurd om ICT-middelen in te kopen. Onze klant is zo blij met het resultaat, dat we structurele ondersteuning mogen geven op alle locaties. En dit is nog altijd een heel belangrijke klant voor ons. Het is dé start van Profertis.”

“Het is tijd voor een eigen plek, en ik huur een kamer bij drukkerij Ipskamp in het pand.”

“Na het chocoladeletter-succes mogen Jip en ik in Oeganda verschillende War Child-projecten bezoeken om met eigen ogen te zien wat er met het opgebrachte geld wordt gedaan.”

“Samen met René Epping besluit ik 360SportsIntelligence op te richten: automatische opname en analyse van sportwedstrijden. De hoogtepunten? Contracteren van (inter)nationale honkbal-, hockey- en volleybalbonden én Amerikaanse topuniversiteiten als Harvard.”

“Er ontstaat een tweedeling: ICT-ondersteuning met Profertis en inkoop met Ingenion. We besluiten Talentmanagement op te richten: een personeelsbv en label waar al onze collega’sin dienst zijn en talenten zich ontwikkelen. Vanuit deze bv detacheren we iedereen naar de verschillende labels.”

“Binnen Ingenion ontwikkelen we een abonnement voor inkoop binnen primair onderwijs. Hiermee zijn we de enige in Nederland. Met als belangrijkste reden: we willen niet alleen aanbestedingen doen, maar een langdurig partnership bouwen met onze klant.”

“Doordat we goed scoren bij onze huidige klant, komt een nieuwe zorgorganisatie met de vraag of wij hun ICT-dienstverlening willen verzorgen. Binnen een maand bouwen we een nieuw team op aan de andere kant van het land.”

“Corona heerst. Het is spannend, want wat gaan onze klanten doen? Is onze hulp nog wel nodig? Gelukkig blijkt dit het geval en groeien we door.”

“Inmiddels zijn we een aantal keer verhuisd en zo ook dit jaar. Niet elke keuze is de goede, want dit nieuwe kantoor op een industrieterrein is ‘m niet.”

“We gaan met collega’s op skireis naar Saalbach Hinterglemm. Gewoon, omdat het leuk is. Dat betekent verse sneeuw, Kaiserschmarrn, schnaps én après-ski!”

“Na meer dan tien jaar bloed, zweet en tranen te steken in dit mooie concept, halen we het helaas niet. Maar de focus verschuift en alle aandacht gaat uit naar Ingenion. En wat je aandacht geeft, groeit…”

“Inmiddels zijn er drie labels: Ingenion, Profertis en Talentmanagement. De Adhibeo Groep ontstaat als moederorganisatie waaronder deze drie labels vallen. Ook ontstaat er een managementteam met drie van onze eigen talenten (over talentontwikkeling gesproken…).”

“Een oud koetshuis uit 1893 op Landgoed Het Stroot in Enschede is nu ons nieuwe kantoor. Helemaal ons eigen plek, en wát voor een!”

“Al jaren roep ik dat ik ‘leuke dingen doe met leuke mensen’, en daar is de trip naar New York City met het team een fantastisch voorbeeld van. We staan met zonsopgang op het Empire State Building, wandelen door Central Park en bezoeken het indrukwekkende Times Square.”

“We richten Procato op omdat we zien dat veel van onze klanten in het onderwijs kampen met problemen in hun schoonmaak. Met Procato gaan we next level en we nemen het hele schoonmaakmanagement uit handen.”

“We nemen BouwMeester over en beginnen aan een rebranding van alle labels. Nieuwe verhalen, nieuwe websites, maar nog steeds met dezelfde energie.”

“Een kwart eeuw! Wat ooit begon als een idee, is nu uitgegroeid tot iets groters dan ik toen ooit voor mogelijk hield. Tijd voor een feestje.”
En dit is nog maar het begin…
Nu, 25 jaar later, zijn we vijf labels verder en doen we iedere dag wat we het allerleukst vinden: onze klanten ontzorgen. En doe ik waar ik altijd al van droomde: talenten ontwikkelen.
Met stevige roots, een hecht team en een heldere missie kijken we vooruit. Op naar de volgende 25 jaar! Wil jij meebouwen, met ons samenwerken of gewoon kennismaken?